L'aprenentatge cooperatiu és una metodologia basada en activitats desenvolupades per grups heterogenis en les quals els infants intercanvien coneixements i opinions amb un objectiu comú. A més es potencia també el diàleg i les habilitats socials, que constitueixen l'element bàsic del procés d'aprenentatge. Els alumnes també aconsegueixen resoldre conflictes, fomentar l'ajuda i la col·laboració entre companys, assumir un grau de responsabilitat tant a nivell individual com grupal i reforçar la pertinença a un grup.
També afavoreix la inclusió i el treball amb la diversitat amb què ens trobem actualment a l'aula, s'ofereixen les mateixes oportunitats a tothom, però amb l'avantatge que els que necessiten més suport reben una ajuda més propera perquè prové d'un igual.
La primera tasca que vàrem fer fou la creació dels "equips", és a dir, els agrupaments formats per tres o quatre alumnes.
També afavoreix la inclusió i el treball amb la diversitat amb què ens trobem actualment a l'aula, s'ofereixen les mateixes oportunitats a tothom, però amb l'avantatge que els que necessiten més suport reben una ajuda més propera perquè prové d'un igual.
La primera tasca que vàrem fer fou la creació dels "equips", és a dir, els agrupaments formats per tres o quatre alumnes.
En segon lloc, assignàrem un nom a cada equip (aprofitàrem que tengués relació amb el projecte que estam estudiant)
Tot seguit, distribuïm els càrrecs a cada un dels membres de l'equip:
* Portaveu
* Secretari
* Vigilant
* Controlador
Cada mes els infants canvien de càrrecs per així poder passar per tots.
I la veritat que funcionam molt bé i aprenem moltes coses!